Hozzájárulok, hogy a weboldal látogatásakor a számítógépemen sütiket (cookie) helyezzen el, amelyek segítségével az oldalon tett látogatásom adatait webanalitikai céljából felhasználják.
Részletes tájékoztatás a Adatkezelési tájékoztató dokumentumban található. További információ.   Rendben, elfogadom

Általános Szerződési Feltételek

 UTAZÁSI SZERZŐDÉS

a TATA TOURIST Utazási Iroda által szervezett utazásokra

 
1. Jelen szerződés készült a TATA TOURIST Utazási Iroda, (továbbiakban utazásszervező, székhelye 2890 Tata, Agostyáni út 13. , tel: 06-34/383-803 , cégj.száma: 11-03-001493, adószáma: 23672967-2-11, MKEH: R01744)

2. Az utazásszervezőt engedélyező ill. hatósági nyilvántartást vezető hatóság nyilvántartást vezető hatóság neve,Budapest Főváros Kormányhivatala /BFKH/ Idegenforgalmi és Közraktározási- Felügyeleti Osztály,1124 Budapest,Németvölgyi út 37-39.

3. Az  utazásszervező által szervezett utazásokra a Ptk. 415-416. §-a, valamint az utazási  szerződésekről szóló 281/2008. (XI. 28.) számú kormányrendeletben, továbbá a jelen szerződési feltételekben foglaltak az irányadók.

4. Az utazás időtartamát, az egyes részszolgáltatások meghatározását és minőségét jelen szerződésen kívül a TATA TOURIST által kiadott utazási ajánlatban (tájékoztatóban) foglaltak a jelen szerződés elválaszthatatlan részét képezik, különös tekintettel a részvételi díjban figyelembe vett programokra és a részvételi díjban nem szereplő, külön felszámolásra kerülő extra költségekre (üdülőhelyi díj stb.). Az Utas kijelenti, hogy a TATA TOURIST által kiadott utazási ajánlatot (tájékoztatót) és jelen szerződés feltételeit megismerte és azokat elfogadja. Az e szerződésben szereplő utazási ajánlatban történt változásról a TATA TOURIST írásban köteles tájékoztatni az Utast.

5. Az Utas az utazási szerződés megkötésekor egyidejűleg részvételi díj-előleget fizet. A megfizetett előleg garantálja, hogy az ily módon lefoglalt helyeket az utazási iroda más utasnak nem értékesíti. A teljes részvételi díj és a megrendelt kapcsolódó szolgáltatások teljes díja megfizetésének határideje az utazás megkezdése előtt 35 nappal esedékes. A fizetendő részvételi díj-előleg az utazás részvételi díjának 40%-a. A TATA TOURIST az Utast a hátralék befizetéséről külön nem értesíti. Az Utas tudomásul veszi, hogy az utazási szerződésben jelzett fizetési határidő be nem tartása a már megkötött utazási szerződés automatikus megszűnését eredményezi.

6. Ha az Utas az utazás során az iroda útján az ajánlatban (tájékoztatóban) nem szereplő szolgáltatást, fakultatív programot vesz igénybe, köteles annak díját a helyszínen, a helyi fizetőeszközzel kiegyenlíteni.

7. Az egyes szolgáltatásokkal kapcsolatos adó, illeték, valamint a szolgáltatóval kötött szerződésben szereplő deviza-forint árfolyamának időközi változása miatt a TATA TOURIST legkésőbb az utazás megkezdése előtt 20 nappal a részvételi díjat felemelheti. A díjemelés mértékének arányosnak kell lennie a költségek emelkedésének mértékével. Az áremelkedésről minden esetben tájékoztatja az Utast. Ha a részvételi díj emelkedése meghaladja a 8 %-ot, akkor az utas az értesítés készhez vételétől számított 3 munkanapon belül a szerződéstől – személyesen vagy írásban (ajánlott levélben) díjmentesen elállhat.

8. A TATA TOURIST fenntartja a jogot a tájékozatóban közzétett programok azonos jellegű és értékű programokra való felcserélésre, a körutakban szereplő napok felcserélésére, valamint a szállások azonos kategórián belüli megváltoztatására. 

9. A TATA TOURIST az utazáshoz szükséges legkisebb – minimum 30 fő – utaslétszám hiányában az utazás megkezdése előtt legalább 20 nappal az utazási szerződéstől elállhat. Megilleti az eljárás joga a TATA TOURIST-ot abban az esetben is, ha az utazást a szerződéskötéskor előre nem látható körülmény (a célországban bekövetkezett – az emberi életet és egészséget, illetve a vagyon biztonságát veszélyeztető – politikai esemény, valamint természeti csapás) veszélyezteti.
  • a, Ha a TATA TOURIST a szerződéstől eláll, az Utas az eredetileg azonos vagy magasabb értékű helyettesítő szolgáltatásra tarthat igényt, ha ennek nyújtására az utazási vállalkozónak lehetősége van. Ha a helyettesítő szolgáltatás magasabb értékű, a, díjkülönbözet az Utast terheli, ha alacsonyabb értékű, a TATA TOURIST köteles a különbözetet az utasnak megtéríteni.
  • b, A befizetett teljes részvételi díj esetén az Utas kérheti a teljes részvételi díj visszafizetését a fent hivatkozott kormányrendeletben foglaltak szerint. A szerződő felek megállapodnak abban, hogy az utasnak kifizethető kártérítés összegét a részvételi díj összegének kétszeresében  korlátozzák.
10. Ha a szerződés teljesítése az utazás során ellehetetlenül, a TATA TOURIST az Utas érdekében szükséges intézkedéseket megteszi és azok költségeit az Utasnak megelőlegezi. Az intézkedések költsége a TATA TOURIST-ot terheli, ha a szerződés teljesítése neki felróható vagy érdekkörében felmerült okból lehetetlenül el.

11. Az Utas jogosult az utazási szerződésben lekötött utazásban való részvételi jogát harmadik személy részére engedményezni. Az Utas köteles erről az utazási vállalkozót haladéktalanul tájékoztatni. Az engedményezésből eredő igazolt többletköltségeket az engedményes viseli. Az Utas az engedményezést megelőzően keletkezett szerződéses kötelezettsége alól csak akkor mentesül, ha ezeket az engedményes átvállalta. Az Utas olyan személyre engedményezheti az utazásban való részvétel jogát, aki megfelel az utazási szerződésben meghatározott feltételeknek. A törzsutas-, nászutas- és nyugdíjas kedvezménnyel igénybe vett utaknál a névváltoztatás a különbözet megfizetésével lehetséges, amennyiben az engedményes nem jogosult a kedvezményekre.

12. Ha az Utas nem az előző pontokban felsorolt okok miatt az utazás megkezdése előtt a szerződéstől eláll, az alábbi mértékű költséget köteles megtéríteni (kivéve, ha a kiegészítő szerződés másképpen nem rendelkezik !):
Az indulást megelőző 60. napon kívüli lemondás esetén az Utasnak a teljes befizetett összeg visszajár.
  • 60-45 napon belüli lemondás esetén 10%,
  • 44-31 napon belüli lemondás esetén 20%,
  • 30-21 napon belüli lemondás esetén 40%,
  • 20-15 napon belüli lemondás esetén 60%,
  • 14-8 napon belüli lemondás esetén   80%,
  • 7 napon belüli, illetve meg nem jelenés esetén 100%.

Lemondási időpontnak azt kell érteni, amikor az Utas az elállási szándékát írásban bejelenti és arról az utazási iroda tudomást szerez. Az Utas részéről történő bármilyen módosítás esetén (kivéve névmódosítás) 3000 Ft/fő módosítási díjat számít fel irodánk. A módosítási díjat a TATA TOURIST jogosult levonni az utasnak visszajáró részvételi díj összegéből.

Semmilyen visszatérítés nem illeti meg azt az utast, aki az utazás folyamán lép vissza a szerződéstől, vagy azért nem tud részt venni az utazáson, mert a vonatkozó mindenkori (útlevél, vízum, deviza, vám stb.) előírásokat nem tartotta be. Ha az utas valamely szolgáltatást saját elhatározásából, illetve a saját érdekkörében felmerült okból nem vesz igénybe, a TATA TOURIST  nem köteles erre tekintettel a részvételi díjat leszállítani.

13. A TATA TOURIST utazásszervezői tevékenységgel kapcsolatos polgári és jogi felelősségi szabályok (Ptk. 399. §) alkalmazása során sztrájk, háborús és politikai konfliktus, közveszély, katasztrófa, terrortámadás, nemzetközi embargó, valamint légitársaságok által egyoldalúan kötött és érvényes felelősségi korlátozások a fent idézett Ptk. 399. § (1) bekezdésébe tartozó olyan ellehetetlenülési oknak minősülnek, amelyért egyik felet sem terheli felelősség, mivel azok saját akaratuktól függetlenül merülnek fel.

14. A TATA TOURIST a szerződésben vállalt szolgáltatások teljesítéséért akkor is felel, ha a szolgáltatás közreműködője (fuvarozó, szálloda stb.) vagy közvetítője útján teljesíti, de mentesül a felelősség alól, ha bizonyítható, hogy úgy járt el, ahogy ezt az adott esetben tőle elvárható volt.

15. Ha a TATA TOURIST az utazást nem a szerződésnek megfelelően teljesíti, köteles a részvételi díjat arányosan leszállítani. A TATA TOURIST nem köteles a díjat leszállítani, ha az Utas valamely szolgáltatást saját elhatározásából vagy érdekkörében felmerült okból nem vett igénybe.

16. A szolgáltatásokkal szembeni kifogásokat mindig a helyszínen az utaskísérőnek vagy a helyszíni szolgáltatónak ill. képviselőnek kell jelezni, aki köteles a kifogást jegyzőkönyvbe foglalni és annak egy példányát az Utasnak átadni. Az utaskísérő a felmerül problémákról, kifogásokról a TATA TOURIST-ot tájékozatja és megteszi a szükséges intézkedéseket. Az esetleges kárigényt a hazaérkezőst követő 8 napon belül a TATA TOURIST-nak írásban kell jelenteni, mellékelve ehhez a helyszínen felvett jegyzőkönyv eredeti példányát. A TATA TOURIST a kárigény jogosultságát felülvizsgálja és álláspontjáról 30 napon belül tájékozatja az Utast. Amennyiben az Utas a kifogást nem közölte a helyszínen – orvoslás vagy jegyzőkönyvbe vétel céljából – illetve a kárigényét késedelmesen jelentette be, a TATA TOURIST mentesül a kár megtérítésének kötelezettsége alól. 

17. A fapados repülővel történő utazások esetén az adott légitársaság utazási feltételei érvényesek. Az esetleges késésekért, járat-, menetrend-, repülőgéptípus- vagy légitársaság változásért, poggyászkárokért és poggyászkésésekért irodánkat felelősség nem terheli.

17. A részvételi díj nem tartalmazza az útlemondási és BBP biztosítást..

18. Az Utas az utazás során köteles az utazásra vonatkozó hatályos (útlevél, személyi igazolvány, vízum, vám-, deviza-, egészségügyi- és egyéb) szabályokat betartani. Az Utas kötelezettséget vállal arra, hogy az útlevele vagy személyi igazolványa érvényes. Ennek elmulasztása vagy megszegése esetén a keletkezett károk és többletköltségek az Utast terhelik. Amennyiben az Utas a jogszabályok megsértése miatt az utazásban nem vehet részt, a TATA TOURIST jogosult az Utassal szemben a teljes részvételi díjat érvényesíteni.

19. Az utazás során az Utasnak felróható okból bekövetkező szerződött feltételektől eltérő teljesítés esetén az Utas kártérítési igénnyel nem léphet fel.

20. A TATA TOURIST haladéktalanul felbontja a szerződést az Utassal, ha az nem tartja magát az Utazási Szerződésben foglaltakhoz, ill. magatartásával figyelmeztetés ellenére is zavarja a program menetét vagy utastársai nyugalmát, ilyen esetben az igénybe vett programok és szolgáltatások után kártérítés nem igényelhető.

21. Az utazás során az Utas által harmadik személynek okozott kárért az Utas közvetlenül tartozik felelősséggel.

22. Az utazási iroda nem adja ki harmadik személynek az Utasok nevét és tartózkodási helyét még sürgős esetekben sem, kivételt képez, ha az Utas maga kívánta, és ezt írásban az utazási irodának megadja. Javasoljuk az Utasnak, hogy hozzátartozóival közöljék a külföldi tartózkodási címüket és telefonszámukat.

23. Az Utas poggyászának őrizetéről, felügyeletéről az utazás során az Utas gondoskodik.

24. A TATA TOURIST  működési engedélyének száma: R0 1744.

25. A TATA TOURIST a működéséhez előírt vagyoni biztosítékát a Colonnade Insurance S. A. Magyarországi Fióktelepe nyújtja. Kötvény szám: VBB/2017174

26. A TATA TOURIST által szervezett utazással kapcsolatos minden vitás kérdésben a felek megegyezésre törekednek. Ennek hiányában alávetik magukat a Tata Városi Bíróság kizárólagos illetékességének.
 
 
A jogszabály(ok) időközbe változása miatt általános feltételeink is a jogszabálynak megfelelően módosulnak.
 
Tata, 2017.01.31.

 

.....…………………...............                                       …………………………

Utas aláírása                                                                  Utazási Iroda aláírása

még töltünk